برندسازی شهری که در فرهنگ بین‌المللی با واژه‌هایی چون Urban branding – Destination Branding – Place branding شناخته می‌شود در گذشته در قالب بازاریابی مکان، مقصد و مخصوصا در زمینه گردشگری شناخته می‌شد. امروزه با تغییر در استراتژی‌های مدیریت، برندسازی نسبت به بازاریابی اولویت یافته و دست‌اندرکاران و مسئولان شهری به برندسازی شهری می‌اندیشند.

موضوعی که در برندسازی شهری باید به آن توجه ویژه‌ای داشت این است که چگونه فرهنگ، تاریخ، رشد اقتصاد و توسعه اجتماعی، مناظر و محیط، زیرساخت و معماری با هم ترکیب شوند تا از طرف اکثریت مردم مورد قبول واقع شود.