سازمانها برای ارایه خدمات به افراد تشکیل میشوند. به همین دلیل انواع برند سازمانی شکل میگیرد تا وفاداری را در مخاطبانشان که همان اعضای سازمان هستند به وجود بیاورند، این وفاداری بهوجود آمده بین افراد باعث میشود تا این حس از تولیدکنندگان به مصرف کنندگان برند منتقل شود. نکتهی مهم دیگری که وجود دارد این است که در برندهای سازمانی باید اتحاد، صف بندی و همسویی در رفتار و اعمال کارکنان وجود داشته باشد، زیرا داشتن این ویژگیها باعث میشود که برند سازمانی به تعهداتی که داده عمل کند، اهداف خود را گسترش داده و سریعتر به آنها برسد.