همهی ما متوجه میشویم که اشارهی این داستان به قدرت برند است. اما اگر الان به ما بگویند قدرت برند را تعریف کنید، نمیتوانیم این کار را انجام بدهیم. یا به عبارت دقیقتر، آنقدر اختلاف نظر و دیدگاه وجود خواهد داشت که در نهایت، در مورد تعریف مناسب به توافق نخواهیم رسید.
خطر این عدم توافقها و اختلاف نظرها زمانی است که موضوعاتی که ارتباط مستقیم با برند و برندسازی ندارند، به اشتباه در داخل این حوزه قرار میگیرند و بسیاری از ما نیز، این دیدگاهها را به عنوان یکی از دهها دیدگاه موجود در حوزه برندسازی میپذیریم و به رسمیت میشناسیم.
به همین دلیل، قبل از شروع رسمی درس برند و برندسازی، قصد داریم برخی از اشتباهات رایج در درک مفهوم برند و برندسازی را در اینجا با هم مرور کنیم:
برند با علامت تجاری تفاوت دارد.
برند با حسن شهرت تفاوت دارد.
برند معتبر بودن، با گران قیمت بودن تفاوت دارد.
برند داشتن با شعار داشتن تفاوت دارد.
برند داشتن الزاماً به این معنا نیست که همه باید ما را بشناسند.
با داشتن لوگوی شخصی، برند شخصی نخواهیم داشت.