سامانه تخصصی ثبت شرکت، ثبت علامت تجاری و... در ایران

۲۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

تاریخچه شکل‌گیری برند کوکاکولا |ثبت ایلیا:02175365


جان پمبرتون که دکتر داروساز بود بعد از شرکت در جنگ‌ جهانی و به پایان رسیدن جنگ، داروهای زیادی اختراع کرد اما همه‌ی آن‌ها با شکست مواجه شدند و هیچ‌کدام از آن‌ها برای او پول‌ساز نبودند.

او تصمیم داشت چیزی اختراع کند که از نظر تجاری درآمد خوبی داشته باشد. بنابراین جان پمبرتون پس از رفتن به آتلانتا تصمیم گرفت که شانس خود را در بازار نوشیدنی امتحان کند.

در آن زمان نوشیدنی‌های گازدار در میان مردم محبوب بودند از این رو تصمیم گرفت نوشیدنی گازدار جدیدی را درست کند و فکر می‌کرد شانس خوبی در بازار داشته باشد.

به این ترتیب نوشابه‌های کوکاکولا برای اولین‌بار تولید شدند. در آن زمان کوکائین و کافئین دو ماده‌ی اصلی این نوشیدنی را تشکیل می‌دادند.

کوکائین از برگ کوکا (Coca) گرفته می‌شد و کافئین آن نیز از دانه‌ی کولا (Kola) بدست می‌آمد (بعدها کوکائین این نوشابه از فرمول آن حذف شد). درواقع نام این نوشیدنی یعنی Coca-Cola هم از ترکیب نام دو ماده‌ی اصلی آن گرفته شده است که حرف K در کلمه‌ی Kola برای مقاصد تجاری به حرف C تغییر کرده است.


۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

برند کوکاکولا و تاریخچه شکل‌گیری آن | ثبت ایلیا:02175365



نوشابه‌ی‌ کوکاکولا در سال ۱۸۸۶ و توسط یک داروساز به‎نام جان پمبرتون (John Pemberton) در کلمبوس جورجیا اختراع شد.
❇️
 این نوشیدنی ابتدا به‌عنوان دارو عرضه می‌شد و فرمول ساخت آن به‌صورت اتفاقی بعد از ترکیب شدن با آب گازدار بدست آمد.
❇️
حق امتیاز برند کوکاکولا و فرمول ساخت این نوشیدنی که تعداد افراد کمی از آن مطلع هستند در سال ۱۸۸۹ توسط آسا کندلر (Asa Candler) خریداری شد و او شرکت کوکاکولا را در سال ۱۸۹۲ راه‌اندازی کرد.
❇️
 این شرکت امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان شناخته می‌شود.


۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

گواهی مالیات بر ارزش افزوده چیست و چگونه صادر می‌شود؟ ثبت ایلیا:02175365

گواهی مالیات بر ارزش افزوده برگه‌ای است که از طرف سازمان امور مالیاتی صادر می‌شود. این گواهی، بنابه تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، به‌صورت ۶ ماهه یا یک‌ساله می‌باشد که پس از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی باید اعتبار آن را از حوزه مالیاتی تمدید کنند.

۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

تنظیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد|ثبت ایلیا:02175365

اظهارنامه مالیاتی، خلاصه‌ای از فعالیتهای یک سال مالی شرکت یا شخص است که شامل درآمد، هزینه، سود خالص و… می‌باشد و باید جهت محاسبه مالیات در موعد مقرر به اداره‌ی دارائی “حوزه مالیاتی مربوطه” تسلیم گردد.

۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

ثبت تغییرات شرکت ها|ثبت ایلیا:02175365

تمام شرکتها و موسسه‌ها بعد از ثبت نیازمند تغییراتو یا تصمیماتی مانند تغییر محل شرکت، تغییر موضوع فعالیت شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه ثبتی، تغییر نام شرکت، ورود یا خروج شرکاء و… هستند که طبق قانون تجارت باید آنها را ثبت کنند.

۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

برای قوی نگه‌داشتن برند شخصی ۸ راهکار وجود دارد|ثبت ایلیا:02175365



   1️⃣ تعاملی مداوم با مشتریان ایده آل 

   2️⃣پاداش مشارکت

   3️⃣فرصت‌های رهبری

   4️⃣ اطلاعات و هوشیاری برند و شرکت در میان مصرف‌کننده‌ها

   5️⃣ ارتباط با بهترین‌های بازار

   6️⃣  اعتبار بیشتر

   7️⃣ به رسمیت شناختن و پرستیژ

   8️⃣ ارزش درک عالی

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

فروش برند آماده کاریبو|ثبت ایلیا:02175365

برند فروشی کاریبو (caribou)، یکی از زیباترین برندهای مواد غذایی می‌باشد که به صورت فارسی و لاتین به ثبت رسیده است. این علامت تجاری طبقات ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۵ و ۳۹ طبقه‌بندی بین‌المللی علائم تجاری (لوکارنو) را شامل می‌شود و دارای محصولاتی مانند رب سبزیجات، خامه شکلاتی، کنسرو سس ماکارانی، روغن سالاد، گوشت طیور آماده شده، روغن استخوان خوراکی، چاشنی برای کیک، عدس تازه، سبزیجات تازه خانگی، نخود تازه و… می‌باشد.
برند آماده کاریبو به معنی گوزن کانادایی است و با معنای زیبا و نام خوش‌آوایی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای برندسازی، تبلیغات و بسته‌بندی محصولات شما باشد.

۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

7 ویژگی یک برند موفق |ثبت ایلیا:02175365

-شناخت مصرف کنندگان:

یک برند خوب از مصرف کنندگان و بازار هدف شناخت کافی دارد و نحوه ی ارتباط با مصرف کنندگان و شناخت آنها را میداند. هر برندی یکسری مشتریان دائمی و همیشگی دارد بنابراین حفظ و نگه داری این مشتریان هم از دیگر اهداف برندهای موفق است. تلاش برای شناخت مصرف کننده و برطرف کردن نیازهای آنها در تولید یک محصول خوب از ویژگی های یک برند موفق است.

۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

علائم تجاری بین‌المللی |ثبت ایلیا :02175365

با نگاهی به تارخچه‌ی کنوانسیون پاریس در زمینه‌ی حمایت از مالکیت صنعتی به این نتیجه می‌رسیم که به منظور حمایت از علائم تجارتی در سطح بین‌المللی و با توجه به قوانین این کنوانسیون، صاحب برند (شخص حقیقی یا حقوقی) باید بطور جداگانه چند تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبان‌های گوناگون با پرداخت هزینه‌های متفاوت و صرف زمان طولانی ارائه نماید.

۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

خصوصیات یک برند خوب|ثبت ایلیا:02175365

1- از لحاظ قانونی، قابلیت پشتیبانی داشته باشد.

2- تلفظ نام برند باید ساده و روان باشد.

3- مشتری بتواند نام برند را، به راحتی به حافظه خود بسپارد.

4- شناسایی و تشخیص آن کار دشواری نباشد.

5- جلب توجه کند.

6- مزایای استفاده از محصول را در خود داشته باشد.

7- پیام محصول و یا شرکت تولید کننده را به مشتری برساند.

8- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.

۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان