سامانه تخصصی ثبت شرکت، ثبت علامت تجاری و... در ایران

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

هدف از برندسازی چیست؟|ثبت ایلیا:02175365

زمانی که برند دیگری سالها تلاش می‌کند و #برندسازی او متکی بر مطالعات، تحقیقات، طراحی و بهبود محصول و سرمایه گذاری سنگین است، برندسازی با فلسفه‌ی من هم همینطور، نمی‌تواند به عنوان مصداقی از برند و برندسازی در نظر گرفته شود.

بومی سازی هم، مفهوم ارزشمند و مهمی است و افتخار یا ویژگی نیست. بلکه یک ویژگی کاملاً بدیهی و ضروری است:

 

برند بومی داشتن، با ایجاد یک کپی ناقص نیمه کاره از برندهای بزرگ بین المللی تفاوت دارد. جز در مقام استعاره و آنالوژی، نمی‌توانیم بگوییم می‌خواهیم خودرویی بسازیم که بنز بازار ما باشد.

نمی‌توانیم کافی شاپی درست کنیم که استارباکس ایران شود. نمی‌شود شهر بازی درست کرد که دیزنی لند ایرانی باشد. واقعیت این است که با تقلید هویت یک برند داخلی یا خارجی و استفاده از برچسب‌های کمی بهتر، بومی شده و رفع نواقص نمی‌توان از زیر بار سنگین طراحی محصول و خدمت و طراحی هویت برند و برندسازی متمایز فرار کرد.

در اینجاست که باید به صورت جدی‌تر به تعریف برندسازی بپردازیم و قبل از آن، برندسازی من هم همینطور را بشناسیم و تعریف کنیم تا گرفتار این دام نشویم (برای این کار، از تعریف مطرح شده در کتاب مدیریت استراتژیک برند کاپفرر استفاده می‌کنیم).

 

۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

📣📣 برند آماده( برند فروشی) چیست؟®®|ثبت ایلیا:02175365

📣📣 برند آماده( برند فروشی) چیست؟®®

✅✅ برندها یا علائم تجاری که با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم کلیه مراحل ثبت علامت تجاری شان طی شده و آماده واگذاری و انتقال به غیر می باشد. 🔚

✅✅ برندهای آماده میتوانند کارکرده و یا بدون کارکرد باشند.🔚

✅✅ معمولا برندهای استفاده شده با توجه  به میزان تبلیغات موثر ، میزان فروش ، سابقه و... ممکن است تا چندین میلیارد تومان قیمت داشته باشند.🔚

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید!

۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

راهنمای دریافت انواع گواهینامه ایزو|ثبت ایلیا:02175365

حتما تاکنون در آگهی‌های تبلیغاتی نام گواهینامه ایزو با شماره‌‌های گوناگون را شنیده‌اید! این گواهینامه‌ها قبل از آنکه جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشند بر اساس استانداردهای بین‌المللی و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ایمنی و بهداشت محصولات یا خدمات عرضه شده به بازار را تضمین می‌کنند. هرگاه یک سازمان بتواند با اجرا کردن تمام استانداردها و فراهم آوردن بسترهای لازم یکی از انواع گواهینامه‌های ایزو را دریافت کند، می‌توان گفت که آن سازمان در جهت رشد و بالندگی قدم برداشته است. در ادامه با تاریخچه، مفهوم و شرایط دریافت انواع گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو بیشتر آشنا می‌شویم:

آشنایی با مفهوم و تاریخچه‌ی گواهینامه ایزو

در چند سال اخیر اهمیت رعایت استانداردهای ایزو در تولید و عرضه خدمات و محصولات به حدی افزایش پیدا کرده است که دریافت آن یکی از ارکان اصلی در تجارت جهانی محسوب می‌شود.

سازمان بین‌المللی استانداردسازی (The International Organization for Standardization) که به اختصار ایزو (ISO) نامیده می‌شود یک سازمان غیر دولتی بین‌المللی است که در ۲۳ فوریه سال ۱۹۴۷ تاسیس شد. این سازمان از نمایندگان موسسه‌های ملی استاندارد بیش از ۱۵۷ کشور جهان که ایران هم یکی از آن‌هاست تشکیل شده و مرکز آن در شهر ژنو سویس قرار دارد.

همچنین موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان نماینده ایران یکی از اعضای اصلی و فعال در این سازمان است.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

نگاه به برند از دیدگاه رابطه شناسی و مدیریت رابطه|ثبت ایلیا:02175365

این نوع نگرش هم، شکل رایج دیگری از نگاه به برند و برندسازی است.

همه‌ی آن بحث‌هایی که در حوزه‌ی رابطه انسانها با یکدیگر می‌شنویم و می‌خوانیم را می‌توان در مورد رابطه مشتری با یک برند هم مطرح کرد.

ما انسانها به برخی روابط به شکل تفننی نگاه می‌کنیم. به برخی دیگر به شکل دائمی. در برخی از رابطه‌هانقش حامی را داریم و در رابطه‌هایی دیگر شکایت داریم و در جستجوی فرصت انتقام. همه‌ی این جنس رابطه‌ها در ارتباط انسانها با برندها هم دیده می‌شود
۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۰۰ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

مکاتب مختلف در تعریف برند|ثبت ایلیا:02175365

 

نگاه اقتصادی به تعریف برند و شیوه برندسازی

این همان نگاهی است که حسابدارها و مدیران مالی به برند دارند. برند برای آنها بخشی از دارایی‌های نامشهود سازمان است و در ترازنامه ظاهر می‌شود و وقت قیمت گذاری کسب و کار، مورد توجه قرار می‌گیرد.

نگاه هویتی به تعریف برند و شیوه برندسازی

از این منظر، برند بخشی از هویت کل سازمان را شکل می‌دهد. بنابراین، سازمان می‌کوشد بر اساس تعریفی که از هویت خود دارد، برندی متناسب با آن هویت را ایجاد کرده و توسعه دهد.

نگاه به برند و برندسازی از دید مصرف کننده

در این نگاه، برای تعریف برند به این مسئله توجه می‌شود که مصرف کننده، با دیدن و شنیدن نشانه‌های مرتبط با برند، چه چیزهایی برایش تداعی می‌شود
۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

نگاه به برند و برندسازی از دید #شخصیت شناسی|ثبت ایلیا:02175365

اگر فرض کنیم یک برند مانند یک انسان است و تمام ویژگی‌های یک انسان را دارد، چه شخصیت انسانی را می‌توان به آن برند نسبت داد؟

یا اجازه بدهید به شکل دیگری بگوییم: اگر مردم، به برند ما به عنوان یک انسان نگاه کنند، مناسب است که آن را در قالب چه شخصیتی ببینند و بشناسند؟

شخصیت‌های انسانی، درونگرا هستند. برونگرا هستند. خلاق و ریسک پذیر هستند. محافظه کار و اهل تقلید هم هستند. شاد و زنده هستند. رسمی و مرده هم هستند. وحشی و رام نشدنی هستند. تابع و آرام هم هستند. هر صفتی را که به انسانی نسبت می‌دهیم می‌توانیم در مورد یک برند هم به کار ببریم
۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۵۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

چه علامت‌هایی قابل ثبت نمی‌باشند؟|ثبت ایلیا 02175365

چه علامت‌هایی قابل ثبت نمی‌باشند؟
• واژه‌های عام: برای نمونه اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری “مبل” را برای فروش مبلمان ثبت کند، تقاضانامه‌ ثبت این علامت مردود خواهد شد! چون “مبل” واژه‌ای عام می‌باشد.
• واژه‌های توصیف کننده: اینها کلماتی هستند که معمولآ به منظور توصیف چیزی بکار می‌روند. برای نمونه ثبت کلمه “شیرین” برای شکلات قابل قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف می‌کند. در واقع اگر به تولیدکننده شیرینی‌جات برای عرضه محصولاتش حق استفاده انحصاری از کلمه “شیرین” داده شود و یا برای تولیدکننده آب معدنی حق استفاده انحصاری از کلمه “گوارا” داده شود، کاری ناعادلانه خواهد بود. به همین ترتیب واژه‌هایی مانند سریع، برتر، کلاسیک، نوآورانه و… به احتمال زیاد مردود خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان خاص باشند! مانند: شیرین‌عسل، پیک‌برتر و… در این صورت درج عبارتی دال بر اینکه در خصوص آن بخش از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی‌شود ضروری است.
• علائم گمراه کننده (فریب دهنده): علامت‌هایی هستند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می‌کنند! به عنوان نمونه عرضه مارگارین (کره گیاهی) به بازار با علامتی که تصویر یک گاو را داشته باشد مردود خواهد شد! برای اینکه مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد تصور خواهند کرد که این علامت متعلق به فراورده‌های لبنی (کره حیوانی) می‌باشد.
• علائمی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه هستند: بطور کلی اسم‌ها و یا تصویرهایی که موازین و هنجارهای اخلاقی حسنه و مذهبی، که عمومآ پذیرفته شده‌اند را نقض کنند، بعنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند.
• پرچم‌ها و نشان‌های سلطنتی: علائم رسمی دولتی و نشان‌های کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که نمونه‌ای از آن‌ها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) اعلام شده است معمولآ قابل ثبت نیستند.
• عین یا به طرز گمراه‌ کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
به صورت کلی طبق ماده ۳۲ قانون ثبت علائم و اختراعات، علامت‌های تجاری در موارد زیر قابل ثبت نمی‌باشند:
1. نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
2. خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
3. مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها گمراه کند.
4. عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشان‌های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان‌های بین‌الدولی یا سازمان‌هایی که تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیت‌دار کشور مربوط یا سازمان ذیربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
5. عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
6. عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
7. عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌ لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود

۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

7ویژگی یک برند برتر|ثبت ایلیا 02175365

🌕بی همتایی🌕(یا منحصر به فردی)     
یک هویت یا شخصیت برند مستلزم وجود چیزی متمایز و مشخص است. برای نمونه ، اپل را در سراسر جهان به خاطر محصولات خلاقانه و نیز جاذبه ی زیباشناسی و مینی‌مالیستی (ابزارک‌سازی) می شناسند.


پیتزا دومینو مجبور بود که به مشتریانش تضمین بدهد که پیتزاهایشان تا ۳۰ دقیقه خواهد رسید و در غیر این‌صورت مجانی هستند.شرکت تامس (TOMS) برای ایجاد جاذبه‌ی فروش به ازای خرید هر جفت کفش یک جفت کفش را به رایگان به کودکان نیازمند اهدا می‌کند.


خلق یک شخصیت یا هویت در عرصه‌ی اقتصاد و دنیای کسب و کار به یک ایده‌ی انقلابی نیاز دارد. به عبارتی دیگر مستلزم چیزی مشخص و خاص است که آن را از رقبا متمایز کند. در دنیای واقع، وجود یک شرکت فقط با یک شگرد و قابلیت منحصر به فرد امکان‌پذیر است مشروط بر آن که آن شگرد واقعا خوب باشد.

۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

برندینگ و برند سازی چیست؟ |ثبت ایلیا 02175365

برندسازی یا برندینگ (Branding)

، بحث داغی که در همه‌ی جلسه‌های کاری و کافی: شاپ‌ها و پارکینگ‌های شرکت‌های مختلف و هر جای دیگر…، توسط مدیران هر مجموعه‌ای تا دلتان بخواهید شنیده می‌شود که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم و بودجه خرج کنیم و...

در کشور ما هم صحبت از برندسازی و برندینگ و مشاوره آن کم نیست. به قول یکی از دوستان: “یکی بود یکی نبود، یه کشوری بود که مشاورای برندینگش از برنداش بیشتر بودن...

بماند که خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!
نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار استذهنیتمردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

در تمام این مسیر، همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!

 

۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان

ثبت شرکت و برند|ثبت ایلیا شماره:02175365

برند (علامت تجاری) چیست؟
طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا، مارک یا برند (Brand) یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده‌ی خدمات یا فروشنده‌ی محصولی خاص باشد که به وسیله‌ی آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، علامت تجاری (نشان تجاری) می‌باشد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژی نمانام را به جای واژه‌ی انگلیسی برند معرفی کرده است. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند.
برند شامل همه‌ی احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
در فارسی واژه‌ی مارک یا برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرتمند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این مارک، اسم مارک دلخواه من است». نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آن‌ها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید!

۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمن دانیلیان