نشان تجاری ، برند تجاری و یا علامت تجاری واژه‌هایی هستند که وقتی از آن‌ها صحبت می‌شود، برندهای معروفی مثل: اپل، نوکیا، سونی و… را به یاد می‌آوریم.

این‌ نشان می‌دهد که قوی‌ترین نام و نشان‌‌ تجاری چه در ایران و چه در جهان، اکثر فعالیت‌های کسب و کارشان روی بازارهای صنعتی متمرکز شده و دقیقا هدف از نام و نشان‌ تجاری در بازارهای صنعتی این است که باعث شوند محصولاتشان شناسایی شود.

همچنین معرفی خدمات محصول و متمایز ساختن آن‌ها از سایر رقبا، تضمینی از کیفیت محصول و عملکرد آن هستند به این ترتیب مشتری افزایش یافته و دچار ریسک و تردید در هنگام خرید نمی‌شود. این یعنی اطمینان لازم به محصول و نشان تجاری آن را  پیدا کرده است.

❇️❇️❇️❇️